mandag 6. april 2020

Reiste utpå Hurdalsjøen litt over kl 07.00 i dag. Det var blikk stille☀️
Jeg jigget litt en times tid, uten å kjenne noe fisk. Så fant jeg frem noen trollingstenger og satte ut disse. Kjørte fra Haugnes og sørover. Været var helt utrolig. Jeg hadde skrudd på varmeapparatet når jeg reiste utpå, men nå måtte jeg skru det av. Gradestokken viste 40 grader inne i båten ..


Etter en times tid røsket det i snøret, og en liten ørret på 38 cm ble sveivet opp i båten.
Denne ble pent satt tilbake. Den tok en blå strikepro. Den samme som jeg fikk den på 63 cm i november.
Etter en time til fikk jeg en ørret på 37 cm, som også fikk svømme videre. Denne tok en grønn strikepro.

Plutselig dukket det opp en båt til, og det var meget hyggelig å ikke være helt alene utpå.
Kl 14 begynte det å blåse mye, så jeg pakket sakene mine og kjørte inn til havna. Dette hadde vært en herlig dag utpå Hurdalsjøen.


Ingen kommentarer: