lørdag 18. april 2020

ENDELIG ABBOR I BÅTEN
Klokken 07.00 kjørte jeg utpå Hurdalsjøen. Jeg skulle jigge etter abbor. Jeg kjørte litt rundt og tittet, men ikke noe fisk å se på ekkoloddet. Men været og vinden var utrolig ...

Etter en stund fant jeg noe fisk, men ingen mengder. Jeg stoppet og kaster og kastet.
Etter 30 min hugg det til. Noe stort satt på kroken. Etter 2-3 min slapp den og ble borte. Gjedde eller muligens ørret.
Etter 5 min så satt en ny fisk på, og ENDELIG kom det opp en abbor i båten. Ikke den største, men en flott og feit abbor på 35 cm.

Jeg fortsatte og prøve og det ble 2 napp til uten at det ble flere fisk i båten. Men det ene nappet var gjedde, da jiggen mistet halen sin.
Det begynte å blåse kald nordavind, så jeg pakket og reiste inn igjen. Det var deilig og endelig få en abbor i båten igjen.


Ingen kommentarer: