mandag 30. mars 2020

Mandag !!!! Stod opp kl 06.30, pakket sekk og stenger. Reiste til Andelva for å se om abboren hadde våknet til liv.


Fant vel ut at beveren var mer aktiv enn abboren. Kastet og kastet både jigg og litt Duo Wobbler uten hell. Temperaturen var -3-4 grader, og det gjorde at stangringene frøys ofte. Måtte tine stangringer hvert 5 kast .. ga meg etter en times tid.

Jeg reiste hjem og hadde noen videomøte med jobben og laget litt opplegg til elevene.
Da klokka ble 14.00 kriblet det litt og jeg kaster meg i bilen sammen med isbor og annet utstyr.
Skulle hente min sønn kl 16, så jeg rakk en kjapp tur på isen.

Tenkte det skulle ble Byfella, men der hadde de stengt veien....
Da ble valget Lomputten. Jeg borrer 2 hull og satte ned ei stikke med mormyska i den ene også satte jeg meg ned med ei stikke ved det andre hullet.
Iløpet av en time nappet deg med 5-10 min mellomrom i den stikka som jeg hadde satt ut, men når jeg kom bort ga den seg. Dette måtte være ørret ... men den lot seg ikke lure.
Etter en time beit det hos meg og en abbor på 10 cm kom tilsyne. Dette var dagens eneste fangst.

Da jeg kom hjem fikk jeg melding av min gode venn Christer at « isfiske etter ørret» filmen vår var ferdig redigert og kunne ses. Det ble en super film👏👏

https://youtu.be/o6yyCriegSM


Ingen kommentarer: