fredag 27. mars 2020

I dag var det fokus på ørretfiske på isen. Jeg skulle være med Christer Nannestad som er en ivrig fotograf og filmer. Han har Instagram nansen_bansen og YouTube kanalen https://youtu.be/E5qKHOd9E1A


Christer skulle lage en «film» om turen og jeg skulle fange en ørret.  Vi valgte oss ut Romeriksåsen.
Gikk langt innover i skogen med mye utstyr. Vi gikk i nesten en time og fant et fint vann.

Christer rigget alt utstyrer og jeg satte ut et utsett med mark og satte meg ned med mormyska.
Etter 15 min hugg det til på mormyskaen, men 2 hugg og så stille. Så var det stille lenge. Jeg boret endel hull, men helt dødt.
Vi tok ei pause og jeg satte mormyska stikka i det første hullet vi kjente fisk. Sammen med et GoPro kamera ned i hullet.


Plutselig beit det på stikka, men ga seg raskt. Dette måtte være en lur ørret. Etter 15 min beit det igjen , men kun 3-4 napp også borte. Merkelig...
Så gikk flagget til tops på markutsettet.

Når vi kom bort var sena stram og jeg kjente liv der nede. Jeg dro opp og en flott ørret kom opp av hullet. Da ble det jubel. Vi klare å få opp en ørret på isen. Turen var reddet. 

Jeg gleder meg til filmen blir ferdig, for jeg veit at Christer kan sakene sine og det blir en veldig bra film. Det blir også mye info om fiske etter ørret på isen. 
Følg med🎣


Ingen kommentarer: