lørdag 28. mars 2020

Jeg snører min sekk og smører mine ski...
I dag fant jeg frem skia, og pakket sekken og fant noen gamle skispor innover i Hurdals skoger.

Det ble 30-40 min på ski i meget isete løyper, men kom da frem til et vann. Tok av skia og kom meg utpå isen. Det var et nydelig vær og ikke for mye vind.


Jeg satte ut et markutsett og satte meg ned med mormyska. Etter 10 min beit det på mormyskaen, og det kom opp en flott mørk ørret.

Rett etterpå beit det igjen. Jeg hadde ikke kameraet klar, så jeg fomlet og fant det frem tilslutt, men da hadde det sluttet å bite😂
Satt litt til, men den kom ikke tilbake. Jeg flyttet meg litt og prøvde noen nye hull. Fikk en fin ørret til etter en halvtime.

Etter denne var det tid for lunsj. Jeg tente opp grillen og satte meg ned i sola. Det var nydelig ☀️
Pølsene smakte fantastisk i sola.
Plutselig gikk flagget opp på utsetter. Jeg gikk ut og dro opp en fin ørret.



Etter at maten var inntatt, prøvde jeg noen nye hull. Det ble et par ørreter til rett etter hverandre.
Kl 13 pakket jeg sakene og tok med med 5 fine ørreter i sekken.
Turen hjem ble litt glatt, men kom da meg til bilen i god behold.
Dette var en herlig tur.


Ingen kommentarer: