fredag 20. mars 2020

Et fantastisk vær møtte oss når vi kom opp til Mjøsisen litt utpå dagen i dag. Jeg hadde med  Jiggfisk fra Fiskekompisene.
Vi kom oss ut på isen og satte ut noen utsett med krøkle.


Vi satte oss med med balanse hos Jiggfisk og en icehead med en dropshot over hos meg.
Vi boret litt rundt, men ikke noe fisk.
Etter en time gikk det på noe stort på min icehead. Den var ikke veldig villig til å komme mot hullet. Etter et par minutter kom en fin blank fisk under hullet, men forsvant fort ned igjen. Dette skjedde 3-4 ganger. Så kom den helt oppunder huler og plutselig kom en stor hale opp av hullet. Jeg bøyde meg med og tok tak i halen, men da ble den vill, og forsvant nedover og sena røyk i iskanten. %##€€#€!€




Ble litt oppgitt over dette, men sånn er det med fiske. Vi satt og kosa oss i sola og prøvde flere hull, men ingen ga noe fisk. Etter 4 timer pakket vi sakene og reiste hjem. Det ble en super dag utpå, selv om fisken ikke ville være med opp. I morgen er det meldt enda finere vær, så da blir det en tur til et annet vann. Isen i dag var endel dårligere enn sist, så mulig dette var siste turen på Mjøsisen. 




Ingen kommentarer: