lørdag 21. mars 2020

Våknet tidlig i dag, og planen var klar. Båten skulle ut på Mjøsa og det skulle kastes etter ørret og abbor. Gikk ut og skulle pakke inn i båten, men tenkte jeg skulle prøve vinsjen på hengeren først. Den var død!!!! Hadde jo ladet batteriet så det var Fult. Men ingen ting virket. Så da ble det ikke noe båttur i dag€$#}
Jeg pakket sekken og pilkeutstyret og reiste opp til et tjern som heter Byfella.
Været var utrolig og ikke noe vind.


Jeg boret et hull og satte meg ned. Det var kun noen cm med vann under isen. Jeg boret meg utover, men ble bare litt og litt dypere..
Etter 10 hull fant jeg en perfekt dybde og satte meg ned og nøt sola.


Etter 10 min beveget tuppen på stikka seg meget forsiktig et par ganger, men ga seg. 10 min seinere beit det litt kraftigere, og en flott ørret på Ca 350 gr kom opp av hullet. Tok den av kroken og slapp ned igjen med det samme. Det nappet med det samme. Denne kjentes enda større ut. Etter en fin kamp lå det en vakker ørret på 500 gr på isen.


Etter 15 min beit det igjen og en vilter fisk var med oppover. Når den fikk hodet over vann ristet den seg av kroken. Det var en på 3-400 gr, men helt greit.
Etter 2 timer i sola pakket jeg sakene og satte kursen hjemover.


På vei nedover mot Bygdetunet møtte jeg 30-40 pers som var ute og gikk tur i det herlige været.
I morgen er det meldt litt vind og litt skyer, men finner nok frem noe utstyr dag også. Ha ei god helg.

1 kommentar:

Sindre sa...

Hei! Hvor tykk var isen der da du fisket?