lørdag 7. mars 2020

Endelig var helgen her, og 10 dager uten fiske var over. Avtalte med Jiggfisk fra Fiskekompisene fredag kveld at vi skulle reise kl 08.00 lørdag morgen. Jeg våknet kl 0630 og var superklar.. lenge til kl 8, så jeg meldte Rune.. reise kl 7😊Han var selvsagt klar.
Vi kom opp til Mjøsa og til forandring til sist gang vi var her, var det nå snø og litt overvann.
Vi gikk ut av bilen og det blåste sur nordavind og var -8 grader .. brrrrrr

Vi boret noen hull og satte ut noen utsett med krøkle. Boret hvert vårt hull og satte oss ned med balansepilk og icehead.
Tiden gikk og ikke noe skjedde. Vi gikk litt rundt og rørte i utsett hullene da de frøys fort igjen.


Etter 4 timer og 0 action var jeg ganske kald. Jeg spurte Rune om vi skulle pakke og reise. Han var enig. Jeg tok opp min stang, og Rune skreik. Endelig.... En fin abbor kom opp av hullet. De neste 5 min fikk Rune 2 til, også var det stopp.


Vi pakket sakene og gikk inn til bilen. Det var deilig å sette seg i bilen og kjøre webastoen på fullt. Vi tittet på været for i morgen og ble skuffet. Regn, regn, regn... så vi får se hva som skjer i morgen tidlig🎣

Ingen kommentarer: