tirsdag 24. mars 2020

Ny dag nye muligheter.. våknet opp kl 05.00 i dag.. var litt tidlig å stå opp, så det ble litt fiskevideoer på YouTube .. kl 06.30 pakket jeg isfiske sekken og satte meg i bilen. Kunne ikke reise så langt, da jeg måtte jobbe om noen timer.
Jeg valgte Tran sjøen som ligger ved Trandum/Sessvollmoen


Gikk forsiktig utpå og sjekket isen. Den var Ca 15 cm, og speilblank. Det blåste utrolig mye, og det var surt.
Jeg boret og fisket, boret og fisket .. Ble 15-20 hull uten et napp. Begynte å bli kald, så jeg gikk helt i nordenden. Her fikk ikke vinden tak, så det var godt og fiske der.
Plutselig kom en SAS maskin rett over hodet mitt.

Etter er par min beit det endelig. Noe tungt var på vei opp av hullet, men plutselig falt den av. Så aldri hva det var.
Men etter et par min. beit deg igjen, og denne gangen kom deg endelig fisk opp av hulket. En flott ig feit abbor på Ca 400 gr. Nydelig fisk.

På kort tid fikk jeg 2 abbor til på 300 og 200 gr. 3 flott og feite abborer som alle fikk svømme videre.
Kl 09.00 måtte jeg gi meg, men var fornøyd med de 3 fine fiskene som kom opp av hullet.
Tran sjøen er et lite og godt fiskevann.



Ingen kommentarer: