lørdag 22. februar 2020

Fredag kveld ringte Fiskekompisene og lurte på om jeg ville være med på Mjøsa lørdag morgen. Jeg spurte min sønn pent om det var greit, og det var det selvsagt.
Klokka ringes kl 07.00 lørdag morgen og jeg var i koma.. jeg tenkte..Vinterferie, lørdag... også er dette frivillig😂
Jeg spratt vel ikke opp, men jeg kom meg på badet etter hvert og fikk på meg klær. Hadde heldigvis pakker alt utstyr kvelden før.
Da jeg kom opp til Rune, stod de selvsagt og trippet og var klare til å reise. Vi kjørte oppover i regnvær.
Da vi kom opp til Mjøsa hadde regnet gitt seg og vinden stilnet. Vi kledde på oss og tok med utstyret utover isen. Vi fant en fin plass og boret et hull... men da begynte det og regne noe så J..... og det kom skikkelig nordavind .. Dette holdt på i 20 min og alt vi hadde med oss og på oss var gjennom vått.

Men plutselig ga regnet seg og vinden ga seg helt. Sola kom nesten frem.
Da ble det litt bedre utpå isen.
Jeg satte ut et utsett og satte meg ned med stikka mi. Slapp ned og det beit med det samme. Opp kom en fin abbor på Ca 300 gr.
Men etter dette så ble det helt dødt. Fiskekompisene hadde et par små hugg, men ellers ikke noe.
Utsette våre ville de heller ikke ha. Etter 3 timer uten fisk, så bestemte 3 kalde fiskere seg for å pakke, men da begynte det å bite.
5 flotte abbor kom opp på isen på 5 minutter. Men etter disse så ble det stille igjen.
Vi prøvde litt til, men litt kalde og våte så pakket vi sakene våre.

Vi kom oss av isen og satte oss inn i bilen og satte varmeapparatet på full guffe.. Da vi begynte å kjøre kom selvsagt sola og himmelen ble helt blå☀️
Vi fikk ikke ørret i dag, men 3-3 mellom Fiskekompisene og Kytefiskern gjorde dagen helt Ok 😊🎣



Ingen kommentarer: