tirsdag 11. februar 2020

Da ble det en kveldstur igjen. Etter trening, middag og litt sofa, ble det en ny tur til Minnesund. Jeg hadde så lyst til å få opp den store Laka’n jeg mister sist gang. Jeg pakket stenger og annet utstyr i bilen og satte kursen oppover. Var fremme Ca kl 20.30. Det blåste surt som vanlig, men det viste jeg jo. Kaster ut 2 stenger og så var det bare å vente.
Etter ei stund sjekket jeg stengene, men ikke noe liv, så det var bare å værs tålmodig og vente. Vinden stilnet litt utover kvelden, så det ble en fin tirsdagskveld. Ca kl 21 så ble det da litt action. En liten lake på 5-600 gr tok agnet og kveldens første fisk var fanget. Den flotte fisken ble sluppet pent tilbake og jeg kastet ut igjen.


Da klokken ble 22.30 hadde det ikke skjedd noe mer, så jeg tok opp utstyret og satte kursen hjemover. Det ble nok en fin kveld, selv og den store ikke ville bite i dag.
Det er kun få dager til vinterferie, så da blir det mye mer fiske, så følg med.



Ingen kommentarer: