søndag 16. februar 2020

Da er det endelig vinterferie. Jeg hadde bestemt meg for å reise ut på Mjøsisen søndag morgen. Det var meldt skikkelig regnvær og vind.
Jeg våknet opp tidlig søndag og hørte regnet og vinden. Dro dyna over hodet og sov litt til. Stod opp kl 08.30 og vinden hadde stilnet, men det regnet.
Jeg hadde pakket kvelden før, så jeg kledde på meg og satte kursen mot Lillehammer.
Jeg hadde hørt at mann måtte høyt opp for å finne isen.
Jeg drømte om at jeg kunne fiske der jeg fikk den store på 6,8 kg i mars i fjor.
Da jeg kjørte over Mjøsbrua så jeg at det lå is der. Fikk et håp om at den var tykk nok.
Parkerte på rasteplassen og satt og tittet utover isen. Så etter hul, men så ingen. Regnet styrtet ned.
Jeg satte på meg jakka og fant frem utstyret. Beveget meg ned mot isen. Det lå mange steiner utpå, så noen hadde testet isen. Jeg gikk sakte utover, og fant et hull og så at isen var 10+ cm..
Da ble jeg trygg. Jeg boret 2 hull og satte ut 2 utsett med krøkle og satte meg ved deg 3 hullet og fant frem Duo Realis «gummi» og ice head, som Erik Walmann Pikewallis sa var bra. Tiden gikk og regnværet ble ikke bedre. Etter 2 timer fikk jeg endelig en abbor og det varmet.

Etter 3 timer i regnværet begynte jeg og kjenne meg våt og kald, og vinden hadde begynt og komme.
Jeg plukket opp alt utstyret og satte kursen mot Råholt.
Selv om det kun ble en abbor og det var vått, var deg en fin tur. Ikke lenge til jeg må utpå der igjen.




Ingen kommentarer: