tirsdag 18. februar 2020

Det ble jammen en tur i dag også. Jeg bestemte meg for å stå opp tidlig og reise til et lite tjern jeg ikke hadde vært ved på flere år. Tjernet er Lom putten / Lom Tjern som ligger rett etter Rakketjern og rett ved «flystripa» som mann parkerer.
Det er bomvei og du betaler 40.- på SMS.

Jeg kom meg frem og kom meg gjennom skogen og ut på det lille flotte tjernet.
Jeg boret hull og satte meg ned. Det bar 5 + grader og en liten trekk. Nydelige forhold og fin is ( 30 cm ) Ikke noe liv i første hullet, men i 2 hullet gikk det bedre. Det ble 5 stk abbor på ei lita stund.

Jeg boret noe hull og det ble noen abbor i hvert hull. Det var deilig å kjenne at fisken beit igjen.
Det er et fint kjenn og herlig natur.


Etter 2,5 timer måtte jeg pakke sammen og komme meg hjemover. Det ble 15-20 abbor og den største var vel 3-400 gr. En fin dag på isen. Nå var det hjem og hente mitt kjæreste, min sønn. Vi tar oss en tur til Sverige i morgen til Torpet til min kjære bror. Jeg legger fiskestanga i bilen, så deg er ikke umulig at det blir noen kast i Sverige🎣
PS: blir nok en film på YouTube kanalen min i kveld 🎣



Ingen kommentarer: