tirsdag 21. april 2020

Tidlig abborfiske med kjempe BONUSFISK👏👏

Jeg var i båten 06.00 i dag og kjørte utover vakre Hurdalsjøen.

Jeg kjørte litt rundt, og fant litt fisk på et av stedene. De stod litt dypt, men jeg prøvde med.
Første kastet.. etter 20 sekunder satt det på en Ok abbor på 30 cm.


Nå tente jeg dette ble en fiskerik tur... men nei da. De neste 90 minuttene var helt døde.. ikke et napp. Jeg flytta meg litt fordi jeg skulle hjem og jobbe og som vanlig .. siste kastet hugg det skikkelig til. Det rister i stanga ( fisken ristet på hodet ) og jeg sa ... gjedde.. Ok tenkte jeg, greit med fisk uansett. Men plutselig kom en stor blank ørret til syne. Det ble liv i deg når den nærmet seg båten, men etter noen minutter lå den i den nye gummi håven son jeg kjøpte på Intersport på Eidsvoll Amfi😊🎣
En stor fin ørret på 67 cm tok jiggen min... Deilig !!!


Den ble satt tilbake og jeg satte kursen for land. Nå var det jobb og skolearbeid.
Regner med at det blir en abbortur i kveld også☀️😊


1 kommentar:

Anonym sa...

Hei, har du noen småvann å anbefale som det er enkelt å komme seg til? Er handikappet, men kan gå noe...bare det ikke er for ulendt eller bratte bakker. Har fisket noe oppi Gullverket, men det er dårlig med fisk. (Nordre Holsjøen) var ved Rakkertjennet og Lomtjennet i dag, men det ble for bratt. Har du noen tips?