tirsdag 14. april 2020

Da var det endelig ut på tur igjen .. Flere dager siden sist nå. Jeg plukket opp Rune Jiggfisk Larsen fra Fiskekompisene og vi satte kursen mot Minnesund og Vorma.
Rune som er veldig opptatt av å fiske mange forskjellige fiskearter hadde veldig lyst på en meget liten fisk som heter Ni pigget stingsild som lever i Vorma /Mjøsa.
Jeg ville ha en stor Harr eller ørret. Rune satte på mark og jeg starter med en Duo Wobbler.
Etter 30 min skrek Rune at han hadde fisk, og den var stor.
Etter en fin kamp kom et meget stor Harr opp av vannet.

En utrolig stor og fin harr. Denne veide 1400 gram. Utrolig bra....
Jeg satte på mark og gikk litt nedenfor Rune, men etter 10 min skrek denne Jiggfisk igjen.
Jeg fant frem kameraet og løp opp.
Denne fisken var større....
Etter noen minutter lå en flott ørret på 2300 gr i armene på Rune.

For en kveld vi ( Rune ) hadde.... Jeg fortsatte og kaste med min mark, og etter 15 min beit det endelig hos meg. Jeg gjorde tilslag og der satt fisken. Endelig !!! Jeg kjørte den pent, da jeg kun hadde 0.18 mm sene på.
Etter noen minutter kom en flott harr på 1200 gr opp. Nydelig fisk.

Fisken fikk svømme videre .. og jeg var en glad gutt 😊🎣




Dette ble en super kveld ved Vormas bredder.. 
Her er litt film:  https://youtu.be/7UFkbFar9gw


Ingen kommentarer: