mandag 17. februar 2020

Prøvde meg på Mjøsørreten igjen!!!
Jeg satte meg i bilen tidlig mandag morgen og kjørte mot Mjøsbrua. Sola var på vei opp, men vinden var allerede våken. Det blåste MYE.. men jeg lengter etter stor fisk på Mjøsisen.
Etter litt over en times biltur var jeg fremme og tok med meg utstyrer ut på isen. Samme sted som i går.
Jeg fant frem 2 forskjellige utsett. Det ene er min sønns første stang som jeg har satt ei ambasadørsnelle med fireline på. Her er det en trebbelkrok i enden, med et søkke 40-50 cm over. Så fester jeg på ei krøkle og setter ut.

Det andre utsetter er det jeg bruker når jeg meiter etter gjedde og abbor. Det kan bli litt enkelt/spinkelt hvis en grov ørret går på, men det blir bare gøy.
Det er ei tom halvliters flaske, der jeg har surrer på 30-40 m med sene. Så er det en trebbelkrok i enden som jeg fester ei krøkle og et søkke 40-50 cm over.
Så setter jeg ut dette, og setter flaska ved siden av hullet.
Jeg bruker dette når jeg har med elever og andre barn / unge . Det er utrolig gøy når fisken går på. Da snurrer flaska og fisken drar av gårde.

Så satte jeg meg ned med ei stikke med gummifisk på.
Vinden tok godt tak, men når jeg satt med ryggen til vinden var det greit. Sola skinte og temperaturen var grei.
Etter 4 timer begynte plutselig flaska og snurre og noe hadde tatt agnet. Jeg løp bort og lot den få noen meter til mens jeg skrudde på videokameraet.
Da jeg skulle gjøre mothugg, så slapp fisken, og ble borte. Da kom det et par }#£$€#}|^$£*?<}%
Men sånn er livet...
Etter en time til, så pakket jeg sammen og satte kursen mot Råholt igjen. Selv om fisken uteble, så var det en fin dag.
Plutselig ny tur 🎣




Ingen kommentarer: