søndag 2. februar 2020

Da er helgen over. Det ble en lang søndag. Dagen startet under Minnesundbrua. Jeg hadde med kastestanga og Wobblere. Da jeg kom frem ble jeg møtt av sterk nordavind og den er kald under brua. Jeg kastet og kastet i litt over en time uten hell.
Satte meg i bilen og tenkte litt. Så fikk jeg melding av Fiskekompisene, som var på Skruklisjøen. Jeg satte kursen over Hurdalsåsen og mot Skruklia. Her var det vinter. Det var en meter snø og isen var 50 cm tykk. Jeg ble møtt av 2 blide gutter som koste seg i det flotte været. Blå himmel og SOL. Deilig.. Fiskekompisene ( Rune og Marius) hadde fisket ei stund og fått10-12 abbor, men det var ikke veldig godt bett. De hadde boret mye..
Jeg boret et hull og satte meg ned. Det beit med det samme og en liten abbor ble med opp, men så var det dødt.
Etter en halvtime fikk Rune en Ok ørret, som jeg fikk med hjem. Jeg boret og boret, men ikke mye fart i fisken.
Etter 2 timer sa jeg at jeg prøver et hull til også reiser jeg. Det beit med det samme og en abbor kom opp av hullet, men ingen flere i det hullet.
Fiskekompisene knuste meg i dag. Det ble vel 20-30 abbor og en ørret på dem.
Jeg hadde med meg en ørret og 5 abbor hjem som ble en herlig middag..
Ps: følg Fiskekompisene.no sin blogg🎣🎣
På vei hjem tenkte jeg at jeg skulle prøve noen kast i Andelva, men her var det desverre is ved land, så det gikk ikke.
Jeg reiste hjem og tok en bedre fiskemiddag.
Etter et par timer på sofaen kledde jeg på meg og satte kursen tilbake til Minnesund for å prøve meg på Lake igjen. Nå var kl 17.30 og mørket hadde lagt seg. Det var vindstille og stjerneklart. Jeg satte på agn og kaster ut.
Jeg var der til kl 19.00 uten et napp, men det var en flott kveld.
Det ble en lang, men fin dag.
Håper alle får ei super uke😊🎣






Ingen kommentarer: