fredag 1. mai 2020

ENDELIG ØRRET I SKOGSVANN.

Etter ei lang natt på Mjøsa og en god grillmiddag måtte jeg en tur ut i skogen.
Blåmyrputten skulle besøkes igjen. Sist så var det helt dødt og ikke et vak, så jeg var spent nå.
Jeg kom frem til et blikk stille vann og sola skinte, men ikke noe vak å se.


Kastet ut andersduppen og satte meg ned og nøt stillheten. Plutselig braket det bak meg, og en elg løp forbi. Fikk desverre ikke frem telefonen.
Men etter 30 min strammet snøret seg på stanga og det begynte å nappe.. Den nappet faktisk stanga ut i vannet..
En flott fisk strittet imot og etter noen minutter lå en halv kilos ørret i hendene mine. Deilig..


Jeg satt til det begynte å mørkne. Ikke noe mer, og ingen vak, men en herlig kveld ved Blåmyrsputten.

https://youtu.be/T0_0yVXwPtw

Ingen kommentarer: